Det övergivna utomhusbadet

I lördags promenerade jag och Räven i Vanadislunden i Vasastan. På ett ställe fanns det ett hål i staketet. På andra sidan hittade vi ett övergivet utomhusbad!

Vi följde vattenrutschbanan som ormade sig ned för kullen ...






Märkliga figurer gav sig tillkänna ...



 ... tills vi kom ner till bassängen. Det verkar vara ett tag sedan någon tog sig ett dopp. Hade Stockholm varit Berlin hade det lätt legat en bar vid bassängen konstaterade vi. Säkert med kulörta lyktor runt omkring.



Omklädningshytterna var lika bortglömda de.



Det fanns fina målningar på papegojor och tukanfåglar.



Tydligen stängde Vanadisbadet igen så sent som 2007. Det finns planer på att riva det som finns kvar och bygga en ny badanläggning på platsen.




När vi kröp ut genom hålet och var tillbaka på Vanadislundens välklippta gräsmattor igen kändes det som att vi hade varit på besök i en helt annan värld.

Kommentarer
Postat av: Gabriel

Ler.. Var så sent som nu i somras med mina barn för att bada i Vanadis när vi märkte att det var stängt.. Det som var så mysigt och barnvänligt där.. Cool blogg har du.. Ler.. Jag skriver själv om inredning.. Nyfunnet intresse och som ensamstående pappa så är det ett under att man ens har en stil hemma.. Ler.. Kika in på mitt senaste inlägg om min Lexington Beach House stil i hemmet.. Inte dåligt av en ensamstående pappa och kille va.. Ler.. Kram Pappa Gabriel..

2011-09-29 @ 10:24:12
URL: http://gabrielgavric.blogg.se/
Postat av: Asfaltshemligheter

Tack, kul att du gillar bloggen!

2011-10-03 @ 11:00:05
Postat av: Marina

Vilka fina bilder du tagit!

2011-10-11 @ 19:48:56
URL: http://irethdesign.blogg.se/
Postat av: Valle

Hej!
Jag skriver en bok om udda utflyktsmål i Stockholm och saknar bild på det bedagade badet i Vanadislunden. Jag undrar om jag skulle få lov att använda nån av dina bilder? Tacksam för snabbt svar!
Mvh/ Valle

2014-03-11 @ 22:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0