Blixtvisit till södra Ungern


Så här disigt och trolskt var det vid Donau när vi senast besökte Ungern, i början på december.



Och nu är vi på väg igen! Den här gången ska jag och R åka på en festival
 i den lilla staden Mohács i södra Ungern, nära serbiska gränsen. Karnevalen
har förkristna rötter och går ut på att klä ut sig i masker av skinn, horn och päls
och skrämma vintern på flykten! Den håller på en hel vecka men vi hinner
bara vara där en dag. Bilder utlovas på bloggen sedan!



Tyvärr blir det inget längre stopp i min favoritstad Budapest den här gången.
Det här skrivblocket köpte jag sist jag var i stan. Bilden fångar på ett
härligt sätt stämningen i Budapest tycker jag. Kanske oktoberkväll i de judiska kvarteren, 
mörka och regnvåta gator och plötsligt en trådbuss som rasslar förbi. Snacka om att det skulle vara kul att blogga från Budapest, det finns hur många hemliga och övergivna ställen som helst där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0