Tips för alla Slussenälskare




Dag som natt, ur alla upptänkliga vinklar och vrår, fotograferade David Molander Slussen under ett års tid. Projektet resulterade i ett tio meter brett fotomontage som finns att beskåda på Arkitekturmuseet fram till den 21 november. 

Om man inte hinner dit kan man också kolla in verket här:

http://www.urbananatomy.se/

Med hjälp av ett zoomverktyg kan man gå ut och in i bilden som man vill, hitta spännande gatukonst och studera väskförsäljarens utbud i närbild. Till exempel.

Kommentarer
Postat av: Gunilla B.

Spännande blogg! Händer det också att du arrangerar stadsvandringar?

2010-11-20 @ 11:38:11
Postat av: S Nobbén

Ja, det tycker jag också. Och jag undrar det samma.

2010-11-20 @ 12:16:52
Postat av: Gunilla B.

Ska man månne tolka frånvaron av svar som att man inte ska hoppas på stadsvandring bland asfalthemligheterna? Vore synd...

2010-11-23 @ 11:07:50
Postat av: S Nobbén

Jag är faktiskt rätt bra på stan. Har du lust att ta en sväng med mig, om nu inte bloggerskan ger nåt gensvar?

2010-11-23 @ 22:23:46
Postat av: asfaltshemligheter

Ja, men det var väl en bra idé! Kan inte du, Nobbén, ta och visa den unga damen runt i stan lite. Själv har jag fullt upp med bloggen.

2010-11-25 @ 21:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0